Verkrijgbaar in de boekhandel, BOL.com en Managementboek.nl

  BESTEL   paperback:   € 17,50

  BESTEL     E-book:         €  7,99

 

Terwijl de behoefte aan creativiteit nog nooit zo groot is geweest als nu, is het opmerkelijk hoe de aandacht voor het ontwikkelen van onze verbeeldingskracht achterblijft. We worden verlamd door een overvloed aan keuzes en neigen ertoe steeds meer te leunen op ons analytisch vermogen om tot oordelen en beslissingen te komen. Het lijkt een ongelijke strijd tussen intuïtie en verstand.


Voor dit boek heb ik grondig onderzoek gedaan naar de essentie van creativiteit in de kunst. Dt heeft geleid tot een aantal intrigerende psychologische bespiegelingen over de fascinerende strijd en drijfveren van de kunstenaar. Met deze inzichten probeer ik vervolgens langs historisch perspectief een brug te slaan naar een beter besef van de voorwaarden waaronder creatieve mensen in een bedrijfscultuur of organisatie kunnen gedijen, maar eveneens hoe we in het dagelijks bestaan tot een betere manier van leven kunnen komen.


Dit filosofisch gedreven pleidooi voor creativiteit laat niet alleen zien wat twee werelden elkaar kunnen leren, het maakt eveneens duidelijk dat streven naar voldoening ons meer brengt dan het najagen van succes. Dat is de ware opbrengst van creativiteit.

“De opbrengst van creativiteit” wordt geïllustreerd met tien exposés over creativiteit van:

frank boeijen – henk hofstede – guus janssen – freek de jonge - george kooymans – jiri kylian – daniel lohues – chiel meijering

marc mulders – robert jan stips


              ontwerp omslag: dorien van der valk